0 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Нелегкий выбор: Camaro, Mustang или Challenger

Нелегкий выбор: Camaro, Mustang или Challenger

Ford Mustang vs Chevrolet Camaro


Кто победит в будущем, покажет будущее.

Новый Форд Мустанг шестой по счету генерации, наконец на что способен новый Камаро , машина…

Но можно ни на секунду не сомневаться в комфортности передних сидений, где все продуманно. Все эти пакеты добавляют автомобилю плавности хода, сцепления с дорогой и чуточку бокового ускорения, но если нет необходимости носится по извилистым и влажным дорогам, можно не тратиться на все эти вещи. Все мы ощущали возможность Chevy проходить эти участки быстрее и агрессивнее, чем это могли себе позволить Mustang или Challenger.

Вместо 5-ти а, зачастую вообще 4- ступенчатой КПП установлен 6-ступенчатый секвентальный автомат HydraMatic, который, ко всему прочему обучен экономить топливо, автоматически подбирая оптимальный момент переключения при вальяжной езде.

Существуют вполне объективные причины, почему у Ferrari Italia нет неразрезного заднего моста. Независимая задняя подвеска — это одно, и совсем другое — когда эта независимая подвеска улучшает управляемость автомобиля.

Статья в тему:  Что делать если разбил бутылку в супермаркете. Что делать если разбил бутылку в магазине и кто должен платить. Протасов Сергей Евгеньевич

И старый Boss тоже. Нехорошо в этой ситуации то, что менее мощный Camaro 1LE прошел ее за 24,5 секунды. Разница небольшая, но быстрее — это быстрее. Кроме того, существуют определенные причины, почему мы не только публикуем цифры.

При нажатии на педаль газа задняя часть стремится уйти в занос, если же ногу с педали убрать, то Mustang начинает выказывать недостаточную поворачиваемость. Но это на пределе возможностей. Как дела обстояли на нашем маршруте Surfschleife? Больше всего Mustang понравился нам на шоссе. Именно в таких условиях ощущаешь все преимущества независимой задней подвески.

Что лучше взять Камаро или Мустанг?

Едет он намного лучше, чем его соперники. Знаю, в комментариях к статье будут высказываться иные мнения, но если быть честным с самим с собой, то именно на шоссе мы проводим большую часть нашего времени.

Когда мы ехали вдоль пляжа, Mustang шел ноздря в ноздрю с Challenger. Mustang едет лучше, но при опущенных стеклах, не особо радует саундтреком, тогда как мегамощный V8 Scat Pack звучит грозно и впечатляюще.

Как только на дороге появились повороты, все мы отметили, что Mustang не стушевался, хотя и не произвел сильного впечатления на нас. И все же необходимо отметить, что новая подвеска дает о себе знать. Иногда все очень и очень просто.

Статья в тему:  Анализ произведения послушайте. Анализ стихотворения «Послушайте!» Маяковского. Средства художественной выразительности

Традиционные жалобы в адрес Camaro никуда не делись: Рори считает, что рычаг переключения скоростей излишне тугой.

More From The Horsepower Wars:

  • 2018 Ford Mustang First Drive: An All-Round Better Pony Car
  • 2019 Chevy Camaro Turbo 1LE Prototype First Drive: Entry-Level Excitement
  • 2018 Dodge Challenger SRT Demon First Drive: Brutally Effective

Convertible Stuff

Ford: When we shot the video portion of this comparison, Jake Holmes made the very good point that the Mustang’s soft top is much faster to stow than the Camaro’s. Totally fair. But beyond speediness, I’d argue the top is worse in most other ways. The powered top still has a mechanical release; there are two plastic covers used to hide the hinges when the top is down, and they live in the trunk and are fiddly to attach; and you can’t put the top up or down at all while the car is moving.

What’s more, with the Mustang’s higher seating position, I noticed wind spillover in the Ford more than I did in the Chevy, so highway driving is less enjoyable.

Chevy: Read the above, imagine the opposite, and you’ll understood why the Camaro stands out in convertible-ness (a point of measure I just invented). The fully powered top is slower to operate, but you can do it when slowly rolling up to or away from a stoplight, which is handy. When stowed, it’s neatly covered by a metal decklid, all neat and tidy. And, because you’re able to sit so low in the car, even someone as tall as me isn’t much bothered by the wind (and the stereo sounds better in the open air). Easy winner here.

Статья в тему:  3 2 как раскрыть. Раскрываем скобки при делении. В произведениях двух чисел

Advantage: Chevy

Practicality

Ford: Many convertibles are relegated to duty as weekend toys. While a car like the Mustang might fill that role, it is still a model that people daily drive, or at least drive frequently. If you’re thinking about either car for a high-use situation, the Ford stands out.

The higher, more upright seating position, and lower bodywork, give the Ford a huge advantage in traffic, especially highway congestion. It’s just so much easier to see the corners of the Mustang, so making use of the available power to shoot gaps in traffic is simple.

Another gigantic Mustang advantage is its (relatively) huge trunk. Even with the top down (which doesn’t steal space from the trunk) there’s room for groceries or golf clubs… pretty much anything you’d need day-to-day with the exception of new furniture.

And, while I promised not to talk too much about the transmissions, I must say that the 10AT helped the Mustang return far better fuel economy (low 20s with a lot of aggressive driving) than I could manage in the manual-trans Chevy. This transmission hunts gears quite a lot, and can be unpleasant in commuter traffic, but it’s using a lot less fuel in the process.

Chevy: Even with the top down, this car is hard as hell to see out of. Driving on a busy highway is nerve wracking; I probably triple checked my mirrors with every lane change, simply because the side and rear sightlines are such crap. The trunk is tiny with the top down, the rear seats are less usable (though Mustang’s are far from roomy), and the fuel econ (observed) is worse.

Статья в тему:  Чему равна массовая доля формула. Как находить массовую долю элемента в веществе? Что это такое

Advantage: Ford

Price

Ford: Stripped down to the most critical elements – convertible top, V8 engine – the Mustang starts at $44,690. That’s well below the impressive as-tested price of $58,760 of course. A version that we’d really like to drive, with the GT Performance Package and a few odds and ends, comes out to roughly fifty grand.

Chevy: Meanwhile, the Chevy Camaro 2SS Convertible rang up at $54,885 as-tested, kind of a bargain despite (or because of) its manual transmission. A base 1SS car still gets the magnificent 6.2L V8, and goes for $43,995. But, at the end of the day, you’re still going to spend about $50k to get a car with all the performance enhancements and amenities you’d really want. So, while the Camaro technically can be had for less money, you’ll get less equipment (in most cases) in the bargain.

Advantage: Tie

The Verdict

The Chevy Camaro SS Convertible and Ford Mustang GT Convertible are, there’s no doubt, fast, sexy, good-to-drive vehicles with not much white space between them. When push comes to shove, I give the nod to the Camaro, sure, but only just. Personal taste is what will ultimately help you pick your own winner, or blind brand loyalty, and both cars are absolutely worth the cost of admission.

Статья в тему:  Александр кацура - дуэль в истории россии

Winner: Chevy Camaro SS Convertible

2018 Ford Mustang GT Premium Convertible2018 Chevrolet Camaro 2SS Convertible
ENGINE5.0L V86.2L V8
OUTPUT460 Horsepower / 420 Pound-Feet455 Horsepower / 455 Pound-Feet
TRANSMISSION10-Speed Automatic6-Speed Manual
0-60 MPH4.1 Seconds (est)4.0 Seconds (est)
TOP SPEED155 MPH (electronically limited)155 MPH (electronically limited)
EPA FUEL ECONOMY15 City / 24 Highway / 18 Combined16 City / 25 Highway / 19 Combined
WEIGHT3,852 Pounds3,932 Pounds
SEATING CAPACITY44
CARGO VOLUME11.4 Cubic-Feet7.3 Cubic-Feet
BASE PRICE$44,690$48,000
AS-TESTED PRICE$58,760$54,885

Photo Credit: James Bradbury / Motor1.com

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector